Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Etsitkö ehdokasta, jota äänestää eduskuntavaaleissa? Kokeile meidän vaalikonetta!

Vielä sananen pyörätiehankkeesta – Luodaan liikennesääntöjä, joita ei ole tarkoituskaan noudattaa

Pyörätiehanke Tampereentieltä Paasikiventielle on tilapäisesti telakalla.

Nyt on aika kommentoida, miksi pyörätie kannattaa rakentaa Kasarmikadulle, eikä Sibeliuksenkadulle.

Yrittäjät saivat “sydänslaagin”

Onneksi saatiin tuumaustauko, koska kadunvarren yrittäjät saivat virkamiesten suunnitelmista ”sydänslaagin”.

Siis ne, jotka siellä päivittäin operoivat ja joiden toimintaan pyörätien rakentaminen olisi eniten vaikuttanut.

Oli hauska huomata, että muut tietävät paremmin, mitä yrittäjät haluavat.

Sääntöjä tuskin noudatetaan

Kenen ajatus lienee, että Sibeliuksenkadun kahta puolen rakennetaan pyöräkaistat – toinen toiseen suuntaan ja toinen toiseen suuntaan?

Muualta saatujen kokemusten mukaan pyöräilijät ajelevat kumpaakin kaistaa mihin suuntaan sattuu.

Luodaan liikennesääntöjä, joita ei ole tarkoituskaan noudattaa.

Paras on rakentaa kadun toiselle puolelle vain yksi pyöräkaista, jossa pääsee molempiin suuntiin.

Lukiokadulle vielä toinenkin hidaste?

Suunnitelman mukaan Sibeliuksenkadun ja Palokunnankadun risteykseen pyörien kulkua varten piti rakentaa uudet liikennevalot.

Viranomaisetkin noteerasivat asukkaiden huomion, että Sibeliuksenkadun mäki on pyöräilijöille vaarallinen.

Lukiokatu ja Paasikiventie ovat kaupungin halki kulkevat pääväylät.

Miksi Lukiokadulle halutaan rakentaa Kasarmikadun risteyksen lisäksi toinen hidaste Sibeliuksenkadun risteykseen?

Yksi läpikulun hidaste on liikenteelle joustavampi.

Ei turhia liikennevaloja

Kasarmikadun ja Lukiokadun risteyksessä ei tarvita liikennevaloja, kärkikolmio riittää.

Myös Kasarmikatua risteäville Hallituskadulle ja Palokunnankadulle valot ovat turhat, koska liikennemäärät ovat pienet.

Paasikiventien liikennevalot voivat hyvin jäädä siihen. Myös pyöräilijä saa odottaa vuoroaan.

Siitä pääseekin pyörätietä, vaikka Turenkiin.

Miten Kasarmikadulta torille?

Vai onko niin, että Palokunnankadulle voi pyöräilijöitä varten rakentaa liikennevalot, mutta tässä ne ovat liikaa?

Vielä on ratkaistava, miten pyörällä pääsee Kasarmikadulta torille.

Hallituskadulla Sibeliuksen kotitalon editse korttelinvälissä on hyvin tilaa rakentaa pyörätie. Eikä vie yhtään pysäköintipaikkaa.

Kaipaan pyöräteitä itsekin

Tällaisten kirjoitusten kirjoittajat lytätään pyöräilyn vastustajiksi.

Ensi kesänäkin aion ajaa pyörällä näillä kulmilla vähintään 1.000 kilometriä.

Lisäksi asun ja käyn työssä keskustassa. Tarkemmin näiden katujen varsilla. Siksi kaipaan pyörätietä.